سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

پروژه بررسی کارخانه آسفالت

پروژه عمران تولید آسفالت چرخ فولادی دانلود پایان نامه بررسی کارخانه آسفالت دانلود پایان نامه عمران دانلود پایان نامه مهندسی عمران دانلود پروژه آماده عمران دانلود پروژه عمران دانلود پروژه عمران کارخانه آسفالت دانلود پروژه کارخانه آسفالت دانلود پروژه مهندسی عمران روسازی عمران غلطک پاچه بزی کارخانه آسفالت کارخانه آسفالت مداوم مخازن مصالح ملات word آجر آسفالت بررسی کارخانه آسفالت پروژه آسفالت پروژه بررسی کارخانه آسفالت

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: پروژه بررسی کارخانه آسفالت

موضوع: عمران

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۴٢

مقدمه

راه وسیله‌ای جهت جابجایی و حمل و نقل مسافرین و کالا و پایه گسترش اقتصادی در هر کشور می‌باشد. از دیدگاه باربری و حمل مسافر، به راه‌های زمینی، هوایی و دریایی تقسیم می‌شود.

راه زمینی

راه زمینی که با ویژگی خاص ساخته می‌شود، شامل راه (جاده) و راه‌آهن می‌باشد، که ذیلاً به توصیف آن پرداخته خواهد شد:

راه‌سازی زمینی، از پیدایش تمدن بشر آغاز شده است و پس از ساخته شدن چرخ که بزرگترین کامیابی بشر در دوران باستانی بوده، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

قبل از پیدایش چرخ، جهت عبور چارپایان به ویژه در مناطق صعب‌العبور، مناطقی که زمین‌های سست و آب و هوای مرطوب داشته، مناطقی چون کویر که زمین‌های نمکزار، آبگیر و لجنی داشته است، ضمن انتخاب مسیر مناسب و امن نسبت به ساخت راه و کاروان‌سرا، اقدام می‌نمودند و با توجه به آثار باقیمانده از رومیان در بابل و غیره، برای ساختن راه‌ و خیابان و محافظت از طغیان رودخانه‌های دجله و فرات، از آجر، ملات و قیرهای معدنی استفاده می‌نمودند و در مسیرهای گود و جاهایی که نیاز به خاکریزی داشته با ریختن مخلوط‌های شن و ماسه و قلوه‌سنگ در لایه‌های حدود 30 سانتیمتری و متراکم نمودن آن به روش آن زمان نسبت به ساخت راه اقدام می‌نمودند و جهت پایدار نمودن راه از خرده‌سنگ و ذخال چوب استفاده می‌کردند.

اکثر راه‌های شبکه‌ای کاروان‌رو در زمان حکومت صفوی ساخته و یا بازسازی شده‌اند. در بین راه، محل امن جهت استراحت کاروانیان، کاروانسراهای شاه عباسی ساخته شده که آثار آنها مشهود است. ساختمان کاروانسراها طوری ساخته شده که کاروانیان بتوانند بیشترین استراحت را داشته و بارهای خود را در سکوهای آن به راحتی تخلیه و مجدداً بار چارپایان نمایند.

در حال حاضر، شبکه‌های اصلی و راه‌آهن، اکثراً با اصول فنی و با شکل منظم ساخته شده است. نخستین کلنگ راه‌آهن سراسری در ایران روز بیست و سوم مهرماه ١٣٠۶ به زمین زده شد و پس از ١١ سال، روز سوم شهریور ١٣١٧ راه‌آهن ١٣٨٩ کیلومتری تهران ـ قم به اهواز و بندر شاپور افتتاح شد.

دانلود «پروژه بررسی کارخانه آسفالت»

امتیاز

5 ستاره از 925 بار ریویو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد