سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

پروژه بررسی عملکرد موتور و ساختمان هواپیما

دانلود پایان نامه مکانیک دانلود پروژه آماده مکانیک دانلود پروژه پایانی رشته مکانیک دانلود پروژه دانشگاهی رشته مکانیک دانلود پروژه دانشگاهی رشته مهندسی مکانیک دانلود پروژه مکانیک دانلود پروژه موتور هواپیما راندمان موتور ساختمان هواپیما سیستم بال بدنه عملکرد موتور عملکرد موتور ساختمان هواپیما عملکرد موتور هواپیما مکانیک ملخ هواپیما موتور موتور توربینی موتور جت موتور هواپیما نیروی درگ هواپیما word انواع روغن جت بررسی عملکرد موتور ساختمان هواپیما پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی پایان نامه موتور ساختمان هواپیما پروژه بررسی عملکرد بررسی تشریح عملکرد سیستم موتور هواپیما سیستم بال بدنه پروژه بررسی عملکرد موتور ساختمان هواپیما پروژه پایانی رشته مکانیک پروژه پایانی کارشناسی ارشد مکانیک پروژه مکانیک تحقیق رشته مکانیک تحقیقات مکانیکی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

موضوع: تحقیقات مکانیکی

عنوان کامل: بررسی عملکرد بررسی و تشریح عملکرد سیستم های موتور هواپیما و سیستم های بال و بدنه

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ١٣٠

مقدمه

از هنگام اختراع هواپیما توسط برادران رایت در سال ١٩٠٣ تا اواخر جنگ دوم جهانی موتورهای پیستونی همراه با ملخ هواپیماها بودند . در اینجا لازم به تذکر است که هواپیـما برای حـرکت نیـاز به Thrust دارد . در حالیکه موتور پیستونی Power تولید می‌کند و این ملخ است که Power را به Thrust تبدیل می نماید . طبق اصل سوم نیوتن هر عملی را عکس‌العملی است مساوی و در جهت مخالف و ملخ با چرخش خود جرم معین از هوا را شتاب مشخص می‌بخشد . پس طبق فرمول F = mc نیرویی بر هوا به سمت عقب وارد کرده است و عکس‌العمل این نیرو به سمت جلو نیروی Thrust را فراهم می‌آورد . منتهی محدودیت ملخ در این است که نمی تواند به هوا شتاب زیادی بخشد . بنابراین بیشتر به جرم هوا متکی است . معنی این نکات این است که اولاً سرعت هواپیمای ملخ دار کم بوده ، ثانیاً سقف پرواز آن محدود است .

همان طور که در آئرو‌ دینامیک خواندیم در ارتفاعات زیاد چون دانسیته هوا کم است drag نیز کم بوده ، به Thrust کمتری نیاز است که معنی آن معرف کمتر سوخت است ولی همانطور که گفتیم ملخ به علت کمی دانسیته در این ارتفاعات کارایی ندارد . مجموعه این مسائل باعث گشت تا دانشمندان هواپیمایی به فکر یافتن جانشینی مناسب برای موتورهای پیستونی بیفتند که نهایتاً به شکل موتور جت ظاهر گردید .

موتور جت نیز همچون ملخ بر اساس اصل سوم نیوتن کار می کند با این تفاوت که mass کمی از هوا را شتاب زیادی می بخشد . پس هم می تواند به سرعت های زیادی دست یابد و هم چون کمتر به Density متکی است در ارتفاعات زیاد به خوبی قادر به فعالیت است .

واژه جت (Jet ) در اصل به معنای یک لوله یا برای حساب شده است و موتور جت نیز که به طور کلی از یک سری مجراهای دقیقاً حساب شده تشکیل یافته به این نام نامیده می شود و جالب است در همین ابتدا ذکر شود که بعضی موتورهای جت وجود دارند که فاقـد قطعات گـردنـده می باشند همچون موتورهای Ramjet و Pulsejet و Rocket engine . ولی موتورهای جتی که ما در هواپیمایی سرو کار داریم دارای قطعات گردنده هم چون توربین بوده و از همین رو بطور کلی به آنها Gas Turbine Engines گفته و بر اساس همین واژه Turbine است که با انواع مختلف موتورهای جت توربینی هم چون Turbojet و Turboprop و Turbofan و Turboshalt مواجه می شویم که به موقع در مورد آنها به تفصیل صحبت خواهد شد .

دانلود «پروژه بررسی عملکرد موتور و ...»

امتیاز

5 ستاره از 157 بار ریویو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد