سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

ترجمه مقاله نظریه هوش چندگانه گاردنر

intelligence introductory multiple study gardners ترجمه سلیس روان مقاله ترجمه مقالات انگلیسی ترجمه مقالات لاتین ترجمه مقاله انگلیسی روانشناسی کودک ترجمه مقاله انگلیسی مورد روانشناسی دانلود اصل مقاله لاتین دانلود ترجمه مقالات روانشناسی دانلود ترجمه مقاله دانلود رایگان مقاله لاتین رفتارگرایی روانشناسی روانشناسی شناختی سازگاری دانش آموزان عملکرد تحصیلی گاردنر مقالات لاتین روانشناسی مقاله ترجمه شده مقاله نظریه هوش چندگانه گاردنر موضوع درسی سازگاری دانش آموزان نظریه هوش چندگانه گاردنر هوش چندگانه هوش چندگانه گاردنر word

عنوان اصلی: The Introductory Study of Gardners Multiple Intelligence Theory, in the Field of Lesson Subjects and the Students Compatibility

ترجمه عنوان: مطالعه مقدماتی نظریه هوش چندگانه گاردنر، در زمینه موضوعهای درسی و سازگاری دانش‌آموزان

موضوع: روانشناسی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ٨

چکیده

با افول روان شناسی رفتارگرایی و ظهور روان‌شناسی شناختی، به ویژه رویکرد سازنده‌نگردر یادگیری، دانش‌آموز نه به عنوان دریافت کننده محض اطلاعات، بلکه به عنوان آفریننده ساختارهای شناختی خویش تلقی می‌شود. او باید ضمن دریافت اطلاعات، آنها را پردازش کند، به تجربه‌های پیشین مرتبط سازد، آموخته‌هایش را سازمان دهد و آنها را برای حل کردن مسائل واقعی زندگی و انواع مسائل پیچیده در موقعیتهای تازه به کار ببرد (پراوات و فولدن، ١٩٩۴).

نسل آینده در دنیایی زندگی خواهد کرد که به شیوه تفکر دقیق و پیچیده‌تری نیاز خواهد داشت تا با برخورداری از اندیشه سلیس و مهارتهای اساسی، خود را با شرایط همواره متحول زمان، سازگار کند.

مطالعات اخیر نشان داده است که نه تنها هوش و استعدادهای شناختی، بلکه ویژگیهای هیجانی (به ویژه هوش هیجانی) و مهارتهای اجتماعی نیز در سازمان‌دهی فرایند یادگیری نقش اساسی دارند (کلنوسکی، ٢٠٠٢). ویژگیهایی مانند مهارت در روابط اجتماعی و درک درست احساسات دیگران و پذیرش آن، با چگونگی یادگیری پیوند تنگاتنگ دارند.

برای اینکه اهداف نظام آموزشی تحقق یابد، باید اصول زیر را که برگرفته از نظریه گاردنر (٢٠٠۴) است، مورد توجه قرار داد:

به‌خلاف دیدگاه سنتی درباره هوش، یادگیری تنها از راه به کارگیری تواناییهای شناختی به دست نمی‌آید، بلکه دیگر انواع هوش نیز که در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت، در فرایند یادگیری نقش اساسی دارند.

افراد در فرایند یادگیری، پردازش اطلاعات و حل کردن مسئله، برحسب نوع و سطح تواناییهای هوشی خود از راهبردهای متفاوت استفاده می‌کنند.

برای اینکه معلم بتواند برای دانش‌آموزان تجارب مناسب یادگیری فراهم کند، باید استعدادهای آنان را به درستی بسنجد، سپس آنان را راهنمایی کند تا با به کاربستن حداکثر ظرفیت هوش و استعداد خود در جهت هدفهای آموزشی بکوشند.

دستیابی به اصول بالا مستلزم آن است که در سنجش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان به جای تأکید محض بر هوش کلامی ـ زبانی و ریاضی ـ منطقی ـ که به سبب تفاوتهای فردی و گروهی دانش‌آموزان در الگوهای متفاوت هوش چندگانه گاردنر ناعادلانه است‌ـ نیازها، الگوهای هوشی و راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان براساس نظریه هوش چندگانه مورد توجه قرار گیرد (لزیر، ١٩٩٢؛ ١٩٩١ Lazear).

دانلود «ترجمه مقاله نظریه هوش چندگانه ...»

امتیاز

4.3 ستاره از 957 بار ریویو
کلیک برای مشاهده عکس های با کیفیت
نظریه هوش چندگانه گاردنرنظریه هوش چندگانه گاردنرنظریه هوش چندگانه گاردنرنظریه هوش چندگانه گاردنرنظریه هوش چندگانه گاردنرنظریه هوش چندگانه گاردنرنظریه هوش چندگانه گاردنرنظریه هوش چندگانه گاردنرنظریه هوش چندگانه گاردنر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد