تعیین عمر روسازی دانلود پایان نامه عمران دانلود پروژه آماده عمران دانلود پروژه بررسی روسازی انعطاف پذیر دانلود پروژه عمران روسازی انعطاف پذیر سطح فرودگاه شکست برشی خاک کرنش بحرانی مدل هندسی روسازی مصالح نرم افزار tupas word آنالیز خرابی انعطاف پذیر برسی تحلیل روسازی برسی تحلیل روسازی انعطاف پذیر پایان نامه بررسی روسازی انعطاف پذیر پروژه بررسی روسازی انعطاف پذیر پروژه برسی تحلیل روسازی انعطاف پذیر پروژه تأثیر بارگذاری عوامل جوی سیستم روسازی پروژه عمران تحلیل روسازی انعطاف پذیر
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه برسی تحلیل روسازی انعطاف پذیر
موضوع: عمران
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحه: ١٢۴
مقدمه
هدف از روسازی راه یا فرودگاه احداث یک سطح صاف و هموار و در عین حال با ایمنی کافی برای استفادهکنندگان از راه یا فرودگاه است. روسازی باید طوری طراحی و ساخته شود که بتواند وزن وسایل نقلیه را تحمل کند و در هر شرایط جوی قابل استفاده باشد. زمین در حالت طبیعی مقاومت کافی برای تحمل بارهای وارد از چرخهای وسایل نقلیه سنگین نظیر کامیونها و هواپیماها را ندارد و بارگذاری این گونه خاکها موجب شکست برشی خاک و به وجود آمدن تغییر شکلهای بیش از اندازه در آن میشود.
برای جلوگیری از شکست برشی خاک و به وجود آمدن تغییر شکلهای دائم بیش از اندازه در آن، باید از شدت تنشهای فشاری قائم بر روی خاک کاسته شود. این عمل با قرار دادن لایهای از مصالح مرغوب و با مقاومت زیاد بر روی خاک انجام میشود. جنس و ضخامت این لایه که به روسازی مرسوم است. باید طوری باشد که ضمن آنکه بتواند شدت تنشهای فشاری قائم را به میزان قابل تحمل خاک بستر روسازی کاهش دهد، خود نیز قادر به تحمل بارهای وارد بر آن باشد.
١-٢- تأثیر بارگذاری و عوامل جوی بر سیستم روسازی
شدت تنشهای فشاری قائم که در اثر بارگذاری در یک توده خاک به وجود میآید در نقاط مختلف متفاوت است. شدت این تنشها در نقاط واقع در زیر سطح بارگذاری شده حداکثر است و با افزایش فاصلهی این نقاط از سطح بارگذاری شده از شدت تنشهای فشاری قائم نیز کاسته میشود در شکل ١-١ منحنی تغییرات تنش فشاری قائم در یک توده خاک در اثر یک بار یکنواخت با سطح تماس دایرهای شکل نشان داده شده است.
با توجه به این اصل در مواردی که ضخامت روسازی زیاد است میتوان به منظور اقتصادیتر کردن ساختمان روساز، آن را از چندین لایه با مقاومت و مرغوبیتهای متفاوت طرح و اجرا کرد. نحوه قرارگیری متداول لایههای روسازی باید به ترتیبی باشد که لایههای با مصالح مقاومتر و مرغوبتر در لایههای بالاتر روسازی قرار گیرند، زیرا در این نقاط شدت تنشهای فشاری وارد بر روسازی بیشتر است و از مصالح با مرغوبیت و مقاومت کمتر در لایههای زیرین که میزان تنشها در آنجا کمتر است استفاده میشود.
دانلود «پروژه بررسی روسازی انعطاف پذیر»