سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

پروژه بررسی فناوری آموزشی در کتب درسی

دانلود پایان نامه علوم اجتماعی دانلود پروژه آماده روانشناسی دانلود پروژه آماده روانشناسی فناوری آموزشی دانلود پروژه بررسی فناوری آموزشی کتب درسی دانلود پروژه روانشناسی دانلود پروژه روانشناسی فناوری آموزشی دانلود پروژه علوم اجتماعی فناوری آموزشی فناوری آموزشی کتب درسی کتب درسی مقالات رشته روانشناسی مقاله رشته روانشناسی word اجتماعی روانشناسی بررسی فناوری آموزشی کتب درسی پایان نامه بررسی فناوری آموزشی کتب درسی پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی پایان نامه روانشناسی پایان نامه روانشناسی فناوری آموزشی پروزه پااینی روانشناسی پروژه بررسی فناوری آموزشی کتب درسی پروژه تحلیل محتوا فناوری آموزشی کتب درسی تحلیل همخوانی طراحی آموزشی پیام پروژه رشته علوم اجتماعی پروژه روانشناسی پروژه روانشناسی فناوری آموزشی تحقیقات اجتماعی روانشناسی دانلود پایان نامه آماده روانشناسی دانلود پایان نامه بررسی فناوری آموزشی کتب درسی دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه روانشناسی فناوری آموزشی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: بررسی فناوری آموزشی در کتب درسی فناوری آموزشی

موضوع: تحقیقات اجتماعی و روانشناسی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ٣٨

مقدمه

سوالی که بسیاری از اوقات ذهن ما را به خود مشغول داشته، این است که چقدر آنچه را می دانیم در عمل به کار می بندیم. نویسندگان و خوانندگان کتاب های درسی فناوری آموزشی نیز با این سوال روبرو هستند. در این پژوهش با انتخاب ٩ کتاب درسی دانشگاه در این رشته به عنوان نمونه هدف مند و با استفاده از روش تحلیل محتوا و نیز تحلیل همخوانی سعی شده است به سوال فوق پاسخ داده شود. در واقع هدف این بوده است که معلوم شود چه مفاهیم و عناصری از فناوری آموزشی در این کتاب ها رعایت شده است و آیا رعایت یا عدم رعایت آنها با متغیرهایی چون جنسیت نویسنده، تعداد نویسندگان، نوع ناشر، نوبت و تیراژ چاپ همخوانی دارد یا نه. عناصر مورد توجه به عنوان واحدهای تحلیل در ۶ دسته طبقه بندی شد. پس از بررسی کتاب ها و صفحه های نمونه، داده های مربوط استخراج و سپس وارد رایانه شد. نتایج به تفصیل در متن مقاله شرح داده شده است. نتایج اجمالا ً حکایت از آن دارد که عناصر یا ویژگی های مربوط به دو طبقه سبک نگارش و اصول آموزش و یادگیری در کتاب های درسی فناوری آموزشی حضور پر رنگ تری داشته اند که از نقاط قوت این کتاب ها تلقی می شود.عناصر مربوط به طراحی آموزشی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، طوری که در اغلب کتب مورد مطالعه ویژگی های مربوط بدان غایب بوده است. به رغم اینکه طراحی پیام ها و کاربرد مواد دیداری می تواند بیش از پیش از توانمندی های فناوری های نوین بهره مند شود، اما ویژگی ها و عناصر آن در کتب فناوری آموزشی حضور چشمگیری نداشته است. اگرچه نویسندگان تلاش در خوری را برای ساده و ملموس ساختن مطالب به عمل آورده اند، اما نیاز به تدارک دیدن تجربیات متنوعی از یادگیری در کتب درسی که بتواند مخاطب را به فعالیت و مشارکت فراخواند، بیش از پیش حس می شود. ویژگی های کالبدی کتاب از جمله مقولاتی بوده است که آنها را در این گونه کتاب ها کمتر از بقیه ویژگی ها می توان سراغ گرفت.

کلیدواژه: تحلیل محتوا، فناوری آموزشی، کتب درسی، تحلیل همخوانی، طراحی آموزشی، پیام

دانلود «پروژه بررسی فناوری آموزشی در ...»

امتیاز

4.2 ستاره از 425 بار ریویو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد