سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

پروژه برسی سیستم های ترمز ABS (ضد قفل)

دانلود پروژه دانشگاهی رشته مهندسی مکانیک دانلود پروژه مکانیک دانلود پروژه مهندسی مکانیک ترمز abs سیستم abs سیستم ترمز ضد قفل سیستم ترمز ضد قفل abs کانال abs کنترل فرمان خودرو مدار هیدرولیکی واحد کنترل هیدرولیکی word abs بررسی سیستم ترمز abs ضد قفل پایان نامه ترمز abs ضد قفل پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی پروژه بررسی سیستم ترمز abs ضد قفل پروژه برسی سیستم ترمز abs ضد قفل پروژه پایانی رشته مکانیک پروژه پایانی کارشناسی ارشد مکانیک پروژه ترمز ضد قفل الکترونیکی پروژه مکانیک تحقیق رشته مکانیک تحقیقات مکانیکی ترمز ترمز abs ترمز ضد قفل ترمز هیدرولیکی دانلود پایان نامه مکانیک دانلود پروژه آماده مکانیک دانلود پروژه پایانی رشته مکانیک دانلود پروژه ترمز abs ضد قفل دانلود پروژه دانشگاهی رشته مکانیک

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

موضوع: تحقیقات مکانیکی

عنوان کامل: سیستم های ترمز ضد قفل (ABS)

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ١١۴

مقدمه

در سالهای دهه ١٩۵٠ ، مهندسان طراحی که روی ترمز هواپیما کار می کردند ، دریافتند که بیشترین گیرایی چرخ با زمین درست در لحظه قبل از قفل شدن چرخ با زمین اتفاق می افتد . آنها با اختراع ترمزی کاملا مکانیکی ، روشی را به کار بردند که ، به محض احساس قفل شدن چرخ ، فشار روی ترمز کاهش می یافت .

به این ترتیب ، تایر همیشه در وضعیت نزدیک به قفل شدن و بیشترین گیرایی کار می کرد و لذا مسافت لازم برای توقف هواپیما کاهش می یافت . این ترمزهای ضد قفل اولیه سبب گردیدند که هواپیما به خصوص هنگام فرود آمدن روی سطح یخ زده ، سالم روی زمین بنشیند .

مهندسان خودرو به زودی اهمیت بالقوه این نوع ترمزها را در حفظ تعادل و کنترل فرمان خودرو در موارد ترمز کردن اضطراری دریافتند.

یکی از اولین خودروهایی که به ترمز ضد قفل مجهز گردید ، مدل،jensen FF در سال ١٩۶۵ بود .ترمز این خودرو از نوع مکانیکی ضد قفل و تقلیدی از همان ترمز هواپیما بود . این ترمز گرچه عملا عملکرد خوبی داشت ، ولی گران تر و سنگین تر از آن بود که بتوان آن را روی هر خودرویی به جز خودروهای گرانقیمت نصب کرد . به این ترتیب موضوع ترمز ضد قفل تا زمان پیش آمدن فن آوری بهتر کنار گذارده شد .

در اواخر سالهای دهه ١٩۶٠ ، بسیاری از سازندگان خودرو ، شروع به آزمایش ترمزهای ضد قفل با مدارهای کنترل الکترونیکی از نوع آنالوگ نمودند . شرکت فورد اولین دستگاه خود را از این نوع در سال ١٩۶٨ به نمایش گذاشت و شرکت کرایسلر اولین دستگاه کنترل ترمز ضد قفل روی خودرو چهار چرخ محرک را در سال ١٩٧١ ساخت . در ژاپن هر دو شرکت تویوتا و نیسان ، ترمز ضد قفل الکترونیکی را به کار یبردند و در آلمان ، شرکتی مشترک بین تلفونکن و بندیکس ، سعی نمودند ترمز ضد قفل خودرو را به بازار بفرستند . متاسفانه علم الکترونیک و تکنولوژی ساخت در آن زمان آنقدر پیشرفته نبود که ترمزهای قابل اعتماد و ایمن تولید شوند ، لذا هیچ یک از این دستگاهها از لحاظ تجارتی موفق نبودند.

دانلود «پروژه برسی سیستم های ترمز ...»

امتیاز

5 ستاره از 197 بار ریویو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد