سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

پروژه بررسی سیستم خنک کاری موتور

افزایش راندمان حجمی بررسی سیستم خنک کاری موتور پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی پایان نامه خنک کاری موتور پروژه بررسی سیستم خنک کاری موتور پروژه پایانی رشته مکانیک پروژه پایانی کارشناسی ارشد مکانیک پروژه مکانیک تحقیق رشته مکانیک تحقیقات مکانیکی ترموستات خنک کاری خنک کاری موتور خنک کاری موتور احتراق داخلی دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه مکانیک دانلود پروژه آماده مکانیک دانلود پروژه پایانی رشته مکانیک دانلود پروژه خنک کاری موتور دانلود پروژه دانشگاهی رشته مکانیک دانلود پروژه دانشگاهی رشته مهندسی مکانیک دانلود پروژه مکانیک رادیاتور سیستم خنک کاری سیستم خنک کاری موتور ضدیخ موتور واتر پمپ word

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

موضوع: تحقیقات مکانیکی

عنوان کامل: پروژه بررسی سیستم خنک کاری موتور

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ٧٢

مقدمه

موازنه جریان های مختلف انرژی ، توسط محقیقن بسیاری در موتور های احتراق داخلی مورد بررسی قرار گرفته است . نتایج نشان می دهد که میزان انرژی که از طریق انتقال حرارت از موتور دفع می شود . سهم عمده ای از کل انرژی است که به موتور داد ه می شوند در برخی موارد ( بخصوص در دور های کم ) حتی بیشتر از کار خروجی موتور می باشد .

به طور متوسط میزان انرژی دفع شده از طریق انتقال حرارت در حدود 30 تا 35 درصد کل انرژی ورودی به موتور را می تواند شامل شود . بنابر شرایط کارکرد موتور ، شرایط هوا دهی روی آن ، تخلیه هوا از محفظه موتور و روغن کاری ، دفع درصدی از این انرژی حرارتی بر عهده رادیاتور خواهد بود . البته در طراحی سیستم خنک کاری ، ضریب اطمینان لازم برای اعمال این درصد در نظر گرفته می شود .

ضرورت خنک کاری در موتور احتراق داخلی :

موتور های احتراق داخلی که از سوختهای هیدروکربنی استفاده می کنند . در دمای کاری بالایی قرار می گیرند به طوری که گاز های درون سیلندر ، به دمائی بیش از 2500 K می رسند و این موجب گرم شدن قطعات می شود . حال اگر این قطعات توسط خنک کننده ای مثل آب و یاهوا خنک نشوند ، شاهد آسیب دیدگی کلی موتور خواهیم بود . زیرا در دمای بالا مقاومت مکانیکی قطعات درگیر تا حدود زیادی کاهش می یابد و نیز در هنگام احتراق پدیده کوبش را شاهد هستیم .این دو عامل در یکدیگر و حتی هر یک به تنهایی ، به قطعات آسیب شدید می رسانند .

در برخی موارد نیز به دلیل انبساط بیش از حد ، قطعات درگیر ، در یکدیگر گیر خواهند کرد . همچنین دمای کاری بالا ، راندمان حجمی نا مطلوب را به دنبال دارد . که این در کنار پدیده کوبندگی موجب افت راندمان موتور خواهد شد . بنابراین با توجه به مقدمات فوق سه دلیل مهم لزوم خنک کاری را به شکل زیر می توان خلاصه نمود :

١-افزایش راندمان حجمی

٢-اطمینان از یک احتراق مناسب

٣-اطمینان از عملکرد مناسب قطعات مکانیکی

دانلود «پروژه بررسی سیستم خنک کاری ...»

امتیاز

5 ستاره از 1537 بار ریویو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد