word new avenues opinion mining sentiment analysis nlp احساسات تحلیل احساسات ترجمه سلیس روان مقاله ترجمه مقالات انگلیسی ترجمه مقالات لاتین ترجمه مقاله انگلیسی مورد روانشناسی ترجمه مقاله روش جدید عقیده کاوی تحلیل احساسات ترجمه مقاله عقیده کاوی اسناد متنی دانلود اصل مقاله لاتین دانلود ترجمه مقالات روانشناسی دانلود ترجمه مقالات کامپیوتر دانلود ترجمه مقاله دانلود ترجمه مقاله روش جدید عقیده کاوی تحلیل احساسات دانلود رایگان مقاله روش تحلیل احساسات دانلود رایگان مقاله لاتین دانلود رایگان مقاله لاتین روانشناسی دانلود مقاله new avenues opinion mining sentiment analysis ترجمه فارسی رشته فناوری اطلاعات روانشناسی روش جدید عقیده کاوی تحلیل احساسات سرویس اشتراک محتوا شبکه ی جهانی وب عقیده عقیده کاوی عقیده کاوی تحلیل احساسات فعالیت بازاریابی مقالات isi ترجمه شده مقالات انگلیسی کارشناسی کامپیوتر مقالات انگلیسی کامپیوتر ترجمه فارسی مقاله روانشناسی وب اجتماعی
عنوان اصلی: New Avenues in Opinion Mining and Sentiment Analysis
ترجمه عنوان: روشهای جدید در عقیده کاوی و تحلیل احساسات.
موضوع: روانشناسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحه: ٨
چکیده
عقاید دیگران در موقع تصمیمگیری یا انتخاب یک گزینه از میان چندین گزینه میتواند بسیار حیاتی باشد. وقتی این گزینهها حاوی منابع ارزشمند باشند (برای مثال صرف زمان و هزینه برای خرید محصولات یا سرویسها)، مردم اغلب به تجربیات قبلی خود تکیه میکنند. قبلاً منابع مهم اطلاعاتی، دوستان و مجلات و وبسایتهای تخصصی بودند. حالا وب اجتماعی ابزار جدیدی برای ساخت و به اشتراکگذاری ایدهها با افراد متصل به شبکهی جهانی وب فراهم میکنند. انجمنها، بلاگها، شبکههای اجتماعی و سرویسهای اشتراک محتوا به مردم در اشتراکگذاری اطلاعات مفید کمک میکند. این اطلاعات ساختیافته نیستند اما بخاطر اینکه برای مصارف انسانی تولید شدهاند، قابل پردازش توسط ماشین نیستند. دریافت عقاید عمومی دربارهی رویدادهای اجتماعی، فعالیتهای بازاریابی و اولویتهای محصول، علاقهی جوامع علمی و جهان تجارت را به خود جلب کرده است. زمینههای ادغام شدهی حاصل عقیده کاوی و تحلیل احساسات است. با وجود اینکه این دو عبارت معمولاً به جای یکدیگر استفاده میشوند عقیده کاوی و تحلیل احساسات به ترتیب روی تشخیص تمایلات و درک احساسات تمرکز دارند. به دلیل اینکه شناسایی احساسات برای تشخیص تمایلات استفاده میشود با این حال دو زمینه معمولاً زیر یک چتر ترکیب میشوند و حتی به عنوان هم معنی از آنها یاد میشود. هر دو از تکنیکهای داده کاوی و پردازش زبان طبیعی (NLP) برای کشف، بازیابی و استفاده از اطلاعات و عقاید در شبکهی جهانی وب استفاده میکنند.
احساس و عقیده کاوی از زبان طبیعی، چالش برانگیز است زیرا نیاز به درک عمیقی از قوانین آشکار و ضمنی، منظم و نامنظم و نحوی و معنایی زبان دارد. تحقیقات تحلیل احساسات با مشکلات حل نشدهی NLP دست و پنجه نرم میکند: وضوح هم ارجاعی، کنترل نفی، وضوح تکرار و وضوح حساس به کلمه. عقیده کاوی یک مسئلهی بسیار محدود NLP است زیرا سیستم فقط نیاز به درک احساسات مثبت و منفی از هر جمله و موجودیتها و موضوعات مقصد دارد. بنابراین تحلیل احساسات یک فرصت برای محققان NLP است تا پیشرفت در همهی زمینههای NLP و تأثیر عملی را ملموستر کنند.
دانلود «ترجمه مقاله روشهای جدید در ...»
کلیک برای مشاهده عکس های با کیفیت |
---|