سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

ترجمه مقاله هنرنوازی در سده‌ی نوزدهم ایران

art patronage nineteenth century iran پشتیبانی مالی معنوی هنر ترجمه سلیس روان مقاله ترجمه مقالات انگلیسی ترجمه مقالات لاتین ترجمه مقاله انگلیسی هنر ترجمه مقاله هنرنوازی سده ی نوزدهم ایران دانلود اصل مقاله لاتین دانلود ترجمه مقاله دانلود مقالات انگلیسی هنر کارشناسی رشته هنر مقالات لاتین هنر مقاله هنرنوازی سده ی نوزدهم ایران هنر هنرنوازی هنرنوازی ایران هنرنوازی سده نوزدهم هنرنوازی سده نوزدهم ایران هنرنوازی سده ی نوزدهم هنرنوازی سده ی نوزدهم ایران word

عنوان اصلی: Art Patronage of the Nineteenth Century Iran

ترجمه عنوان: هنرنوازی در سده نوزدهم ایران

موضوع: هنر

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ١۶

چکیده

هنرنوازی (پشتیبانی مالی و معنوی هنر) در ایران دوران قاجار (١٩٧۵- ١٩٢۵) شاهد فرازونشیب‌های برجسته‌ای بود. عناصری مانند دسترسی به مواد نقاشی، مدارس هنری تازه گشوده شده‌، پشتیبانی مالی آموزش در مدرسه‌های هنری و کار برای روزنامه‌ها و ناشران همه به هنرمندان کمک کرد تا خودکفاتر شوند و در جایگاه خود در رابطه با هنرنوازان بیشتر جا بیفتند. چنین دگرگونی‌هایی شمار و گونه‌ی هنرنوازان را افزایش داد. برای نمونه، طبقه‌ی متوسط، به خرید نگاره‌های چاپ سنگی (لیتوگرافی) و عکسهایی دست زد که به چشم همگان بسیار زیبا می‌نمود. پیامدش به وجود آمدن علاقه ایرانیان به نقاشی واقع‌گرای اروپایی شد که در آن زمان از نقاشی سنتی برتر دیده ‌می‌شد. به عکس، هنرنوازان اروپایی به دنبال کارهای هنری سنتی و باستانی بودند. علاقه آنها برخی از هنرمندان را تشویق کرد تا سبک سنتی نگارگری دست‌نوشته‌ها را از نو زنده کنند و برداشت تصویری اروپایی را در سبک ایرانی (که به مینیاتور ایرانی نامدار بود) جای دهند و به این ترتیب سبک تازه‌ای بیافرینند.

مقدمه

نیروی هنرنوازی در رهبری هنرمندان و در نتیجه در شکل بخشیدن به هنر در ایران در دوران قاجار (١١٧۵- ١٣٠۴) را نمی ‌توان نادیده گرفت. بهترین استادان هنر آن دوران زندگی خود را در دربارهای شاهان و با کار سفارشی می‌گذراندند تا دهه‌های پایانی سده‌ی نوزدهم که کمال‌الملک، هنرمند دربار ناصرالدین‌ شاه و مفظرالدین شاه دربار را ترک کرد و شروع به نقاشی روی بومهای سفارشی و غیرسفارشی کرد. شاید او نخستین نقاش درباری بود که دربار را ترک کرد و کارگاه نقاشی مستقلی برای خود به راه انداخت.(١) عناصری مانند دسترسی به مواد نقاشی، مدارس هنری تازه گشوده شده‌، پشتیبانی مالی آموزش در مدرسه‌های هنری و کار برای روزنامه‌ها و ناشران همه به هنرمندان کمک کرد تا خودکفاتر شوند و در جایگاه خود در رابطه با هنرنوازان بیشتر جا بیفتند. پیامد اصلی این جریان، پیدایش فردگرایی در میان هنرمندان پابه‌پای نیازهای جامعه‌ی ایرانی و علاقه‌ی هنرنوازان بود.

دانلود «ترجمه مقاله هنرنوازی در سده‌ی ...»

امتیاز

5 ستاره از 1098 بار ریویو
کلیک برای مشاهده عکس های با کیفیت
هنرنوازی سده نوزدهم ایرانهنرنوازی سده نوزدهم ایرانهنرنوازی سده نوزدهم ایرانهنرنوازی سده نوزدهم ایرانهنرنوازی سده نوزدهم ایرانهنرنوازی سده نوزدهم ایرانهنرنوازی سده نوزدهم ایرانهنرنوازی سده نوزدهم ایرانهنرنوازی سده نوزدهم ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد