word الاستیسیته بررسی سیستم تعلیق بادی بررسی شیوه کار سیستم تعلیق بادی خودرو پایان نامه پایان نامه بررسی سیستم تعلیق بادی پایان نامه رشته مکانیک پایان نامه سیستم تعلیق پایان نامه مکانیک پروژه پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی پروژه پایان نامه پروژه راگان مکانیک پروژه رشته مکانیک پروژه سیستم تعلیق پروژه فنی مهندسی پروژه مکانیک تعلیق بادی خاصیت الاستیسیته خاصیت ضربه گیری دانلود دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه انواع سیستم تعلیق خودرو دانلود پایان نامه بررسی سیستم تعلیق بادی دانلود پروژه انواع سیستم تعلیق ماشین دانلود پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی دانلود پروژه پایان نامه بررسی سیستم تعلیق بادی خودرو دانلود پروژه دانشگاهی دانلود پروژه رایگان دانلود فایل word پروژه مکانیسم سیستم نعلیق خودرو راه آهن سیستم سیستم تعلیق سیستم تعلیق بادی سیستم تعلیق خودرو سیستم تعلیق میله پیچشی سیستم تعلیق هاچکیس سیستم تعلیق یکپارچه سیستم تعیین هوایی صنعت خودرو ضربه گیری فرمان پذیری سیستم تعلیق فنر فولادی فنر هوایی لوکوموتیو مقالات رشته مکانیک مکانیک نحوه کار سیستم تعلیق بادی ماشین
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی سیستم تعلیق بادی
موضوع: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحه: ١٢٢
مقدمه
یک خودرو برای داشتن راحتی بیشتر، نیاز به فنرهای خیلی نرم و انعطافپذیر دارد. اما راحتی فقط هدف ما در ساخت یک خودرو نیست. ضمن اینکه باید بتواند سریع حرکت کند. ایمنی بالایی نیز باید داشته باشد. یعنی اینکه حالت پایدار خود را حفظ نماید. بنابراین برای اینکه خودرویی پایدار باشد تعلیق آن باید خاصیت ضربهگیری بالایی داشته باشد اما همین خاصیت، خود از راحتی سرنشین خودرو میکاهد. به این ترتیب میبینیم که در خودرو همیشه تضادی بین راحتی و ایمنی وجود دارد.
مهندسین و متخصصین صنعت خودرو در بسیاری از کشورهای جهان تلاش زیادی کردهاند تا با استفاده از موادی چون فولاد، روغن و کائوچو به سطحی که در آن الزامهای راحتی و پایداری خودرو رعایت شده باشد برسند و در این راه به موفقیت هایی نیز دست یافتهاند. اما در زمینه پیشرفت در افزایش سرعت خودرو، میتوان گفت که تقریباً همه خودروسازان به سطح قابل توجهی رسیدهاند.
در مورد سرعتهای بالا، باید بین راحتی و پایداری خودرو، یکی را انتخاب کرد. شرکتهای سازنده اتومبیلهای مسابقه، مسلماً پایداری خودرو را ترجیح میدهند، اما سازندگان خودروهای لوکس، راحتی را در اولویت کار خود قرار میدهند.
شنـاور بـودن خـودرو روی بـالشتکـی از هـوا رویـای مهنـدسـین بود. در سال ١٨۴٧ ((جان لوئیس)) اختراع خود را که در مورد فنرهای پتوماتیکی برای خودروهای راهآهن، لوکوموتیوها، خودروهای سنگین بود در مقالهای به ثبت رساند. عنوان مقاله لوئیس ((الاستیسیته کامل هوای جو و کاربرد آن)) به عنوان یک جانشین برای فنرهای فلزی بود. به این ترتیب، لوئیس ادعا کرد که اختراع وی اولین فنر هوایی لاستیکی است.
به کمک سیستم تعیین هوایی، دو مؤلفه راحتی و ایمنی را میتوان یکجا در خودرو فراهم آورد. راز این کار در جایگزین نمودن خاصیت الاستیسیته گاز فشرده به جای فنرهای فولادی و قرار دادن بدنه خودرو بر روی چهار بالشتک پنوماتیک موجود در بالنهای تعلیق میباشد.
دانلود «پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی»