سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

سایت جستجو!

دانلود و خرید ترجمه مقالات و پایان نامه

پروژه بهینه سازی قطر حوضچه در یاتاقان به روش الگوریتم ژنتیک

الگوریتم ژنتیک بهینه سازی قطر حوضچه بهینه سازی قطر حوضچه یاتاقان هیدرواستاتیک روش الگوریتم ژنتیک پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی پروژه بهینه سازی قطر حوضچه یاتاقان روش الگوریتم ژنتیک پروژه پایانی رشته مکانیک پروژه پایانی کارشناسی ارشد مکانیک پروژه مکانیک تحقیق رشته مکانیک تحقیقات مکانیکی دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه بهینه سازی قطر حوضچه یاتاقان روش الگوریتم ژنتیک دانلود پایان نامه مکانیک دانلود پروژه آماده مکانیک دانلود پروژه بهینه سازی قطر حوضچه یاتاقان دانلود پروژه پایانی رشته مکانیک دانلود پروژه دانشگاهی رشته مکانیک دانلود پروژه دانشگاهی رشته مهندسی مکانیک دانلود پروژه مکانیک دانلود پروژه یاتاقان بلبرینگ سیستم رروانکاری هیدرواستاتیک عملگر جهشی قطر حوضچه نیروی اصطکاک هیدرواستاتیک یاتاقان یاتاقان کف گرد یاتاقان هیدرواستاتیک word

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

موضوع: تحقیقات مکانیکی

عنوان کامل: بهینه سازی قطر حوضچه در یاتاقان هیدرواستاتیک به روش الگوریتم ژنتیک

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۵١

مقدمه

نیروی اصطکاک علی الرغم فوایدی که در برخی موارد برای انسان داشته است در مواردی هم بعنوان مانع در سر راه انسان بوده و باعث اتلاف مقدار بسیار زیادی از انرژی می شود. بطور مثال از حرارت ناشی از سوخت در خودرو ٣۵ درصد از طریق سیستم اگزوز و ٣٣ درصد از طریق آب و ٧ درصد از طریق انتشار در هوا به بیرون از سیستم منتقل می شود و تنها ٢۵ درصد از کل حرارت تولید شده برای انجام کار مفید باقی می ماند که همه این هدر رفتن انرژی حرارت ناشی از وجود اصطکاک در بخشهای مختلف خودرو می باشد.

در تکیه گاه شفت بروی دیواره ها نیز نیروی اصطکاک بین شفت و دیواره باعث اتلاف انرژی می گردد. بمنظور کاهش اصطکاک در تکیه گاه شفتهای دوار از یاتاقانها استفاده می شود. در یک تعریف کلی به هر تکیه گاهی که اصطکاک را کاهش دهد یاتاقان می گویند. در واقع نیروی اصطکاک مزاحم کار تکیه گاهی یاتاقان می باشد.

یافتن روشهای مناسب برای غلبه بر اصطکاک از دیر باز در سرلوحه کارهای بشر بوده است. بیشتر افراد از چرخ بعنوان بزرگترین اختراع در طول اعصار یاد می کنند، در صورتیکه این چنین نیست. بلکه نوآوری واقعی در قراردادن محور چرخ در یاتاقان (تکیه گاه مدور) شکل گرفت. مدارکی دال بر استفاده از سطوح مدور برای کاهش نیروی لازم بمنظور جابجایی اجسام سنگین در زمانهای قدیم وجود دارد. برای مثال مصریان از الوار (تنه درخت) استفاده می کردند. یاتاقان هایی که با چرخ ها و محورهای اولیه به کار می رفت، از نوع محوری بود که در آنها محور با لقی اندکی درون سوراخ یاتاقان قرار می گیرد.

در هر حال اختراع چرخ پدیده مهمی بوده است ولی این یاتاقانها بودند که باعث چرخش اجسام می شوند. در ابتدا رومی ها، بلبیرینگ ضد اصطکاک اولیه را در دوران حضرت مسیح (ع) بکار می بردند. باقیمانده های یک کشتی رومی در دریاچه «نمی» حکایت از وجود سه نوع اولیه بلبیرینگ یعنی کروی، استوانه ای و مخروطی (شیبدار) داشت، هر چند در این جستجو مورد استفاده آنها نامشخص ماند.

دانلود «پروژه بهینه سازی قطر حوضچه ...»

امتیاز

4.9 ستاره از 509 بار ریویو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد