روش سنجش خلق دانش سنجش خلق دانش شیوه عملیاتی سنجش خلق دانش عملیاتی سنجش خلق دانش مدیریت مدیریت دانش مقالات isi ترجمه شده مقالات رشته مدیریت مقالات لاتین کارشناسی مدیریت مقالات لاتین مدیریت مالی مقاله isi رشته مدیریت دانش روش عملیاتی تولید علم مقاله ارزیابی اندازه گیری خلق دانش مقاله خلق دانش word knowledge creation measurement methods اهمیت خلق دانش پرسشنامه خلق دانش ترجمه سلیس روان مقاله ترجمه مقالات انگلیسی ترجمه مقالات لاتین ترجمه مقاله ترجمه مقاله شیوه عملیاتی سنجش خلق دانش ثروت ملی خلق دانش دانش دانلود اصل مقاله لاتین دانلود ترجمه مقاله knowledge creation measurement methods دانلود مقاله شیوه عملیاتی سنجش خلق دانش
عنوان اصلی: Knowledge creation measurement methods
ترجمه عنوان: شیوه های عملیاتی سنجش خلق دانش.
موضوع: مدیریت دانش
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحه: ١۶
چکیده
هدف این مقاله بررسی عملیاتی خلق دانش میپردازد. با توجه به اهمیت خلق دانش برای ثروت ملی و شرکتها، ارزیابی اندازه گیری آن یک کار ارزشمند است، با این وجود، تحقیق حاضر طیف وسیعی از اندازه گیریها را به کار می برد و این عدم بررسی عملیاتی توافق شده ساختاری مانع برای بررسی تجربی قوی است . هدف این مقاله بررسی روشهای اندازه گیری حال حاضر و ایجاد یک طبقه بندی از ارزیابیهای بوجود آوردن دانش است.
طرح/ روش / رویکرد روش طبقه بندی چهار مرحلهای بشرح زیر است . به منظور تولید اطلاعات در مورد ویژگیهای اساسی روش های اندازه گیری، تحقیقات تجربی مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و تجزیه و تحلیل محتوا در مورد اقدامات حاصل شده انجام می گیرد. بررسی ادبیات شامل تحقیق کلمات کلیدی در بانگهای اطلاعاتی کتابشناختی است که یک نمونه از ۶٣ مقاله تجربی که در بر گیرنده ارزیابیهای خلق دانش است بدست میدهد. هر دوی این نویسندگان بطور مستقل یک نقشه شناختی از این اقدامات بر اساس سه ویژگی متفاوت بوجود آوردهاند.
یافته ها سهم اصلی از این مقاله توسعه یک طبقه بندی سلسله مراتبی از ارزیابیهای خلق دانش است .
این طبقه بندی که د رآن حرکت بالای سلسله مراتب ، طبقه بندی مفهومی گسترده فراهم میآورد و حرکت پاییز پالایش مفهومی را تأمین میکند از طریق اندازهگیریهای طبقه بندی به روشی که ارزیابی در برابر تعاریف موجود قابل قیاس را تسهیل نماید باعث پیشرفت تحقیق خلق دانش میشود.
محدودیتهای تحقیق/ مفاهیم محدودیتهای تحقیق از مسائل بنیادی تعصبی ریشه میگیرد . علاوه بر نشان دادن تعصب برخی از تعصبات ممکن است با توجه به قرار دادن ارزیابیها در داخل فرآیند یا دسته بندیهای بیرونی در برنامهنویسی وارد گردیده باشند.
اصالت / ارزش این تحقیق پیامدهای قابل توجهی را برای تحقیقات آینده در خلق دانش دارد:
این طبقه بندی هماهنگی بین مفهوم ساخت دانش و ارزیابی و تمایز بین خلق دانش و دیگر سازههای مربوطه نظیر نوآوری را تسهیل میکند. چنین طبقه بندی روشن تر شدن شباهتها و تفاوتها میان بخشهای خلق دانش توسعه ویژگیهای جدید برای تحقیقات آینده و شناسایی مناطق غفلت از مطالعه آسان میسازد.
دانلود «ترجمه مقاله شیوه های عملیاتی ...»
کلیک برای مشاهده عکس های با کیفیت |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |